søndag 18. oktober 2009

Fretex LOVE!!

Jeg digger Fretex. DIGGER DIGGER DIGGER!

Har vært så råheldig å gjort masse funn der det siste året syns jeg.
For å nevne noe, så har jeg funnet en kul stol til den overfylte stua mi, flere(!) håndarbeidsbøker, stoff/sengetøy som skal bli klær, spill, bøker, garn både på nøster og som klær (rekt opp), pappkoffert(!). Skal ta meg en runde med det rååååsa kameraet mitt og ta bilder av det jeg har fått tak i der en dag tenker jeg.
Men i går dere, så gjorde jeg det ultimate funn. Absolutt det ultimate.
Å jeg er så glad!

Skulle bare ned for å se om det var noen heklebøker og garn der rett før stengetid.
Ikke var det garn, og ikke en eneste hekle/strikkebok.
Var noen Alt om Håndarbeide, men har du 10 av de fra før, så har du alle.
Alt for mye repetisjoner i oppskriftene deres syns jeg.

Fant meg ett flott sengetøy som jeg selvfølgelig måtte kjøpe.

Hadde en fin blåfarge og så helt ubrukt ut. Minner meg litt om Designers Guild egentlig. Karoline er for gammel for dette, men jeg ser for meg at jeg kanskje kunne sydd en morsom kjole eller to av dette. Om jeg får orden på sysakene da vel og merke:P

Bror måtte jo selvfølgelig snike seg inn på bildet. ;)
(Begge kattene går forøvrig under navnet "Bror" for tiden. Hehe.)
Betalte hele 49 kroner for herligheten.
Sjekk så fint det er på baksiden da. Det har jeg lyst til å lage pysjamasbukse til meg selv av. En litt slik "slaskete" en.

Men det var ikke sengetøyet som var kuppet. Åneida.
Da jeg skulle betale, sto jeg lettere henslengt borti kassen og bare titta meg rundt.

Og hva skuer mitt øye?
Drømmelampen?
Å kjære vene.
O lykke!


Ååå. Jeg blir glad bare jeg ser på den! Er den ikke herlig? Retro deluxe!
Se bort fra skjeve rammer etc. Hadde virkelig ikke tid til å fikse surroundings i dag.
Den må fikses litt som dere ser. Den plastikk-tingen må festes, ny ledning med bryter må kobles på, men det er jo fort gjort.

Skal hekle en strømpe til ledningen slik at den ikke blir så skjemmendes som den er nå.
Ledningen ja. Lampa kan heises opp! Med slik "tikk tikk tikk" -lyd vet dere.
Den er litt slakk, så den må også strammes litt, men som sagt. Fort gjort.

Den er så lekker:D
Og jeg er så glad!
Måtte gi den en liten klem når jeg sto opp i dag.
O lykke sier jeg bare!
Det glemte jeg å si.
Jeg måtte ut med 45 kroner for den!

Men nå må jeg få på meg filler og suse avsted til barnedåp her.
Skal være kjøkkentaus i dag:D

Dekkskift senere i dag så jeg blir forholdsvis trygg på glattisen som til stadighet viser seg på veiene nå.

Ha en strålendes dag alle sammen!

Annicen

2 kommentarer:

Laila sa...

hey ho my love.

hadde det så utrolig kjekt sammen med deg og karoline i går <3 <3
must do again!!!

du og den lampa di, hahahaha. Godt du er glad i den, og når du får stæsja den opp med noe farge rundt ledninga så blir det nok bare genialt skal du se. Du trenger virkelig snart en større leilighet for å få plass til alt du skal mekke og lage og kjøpe :)

Håper dere koser dere i barndåp i dag vennen.

glad i deg <3<3

sipusa sa...

Haha *kremt* kjøpte et lignende sengetøysett på ikea jeg, til meg selv;-D ække for barnslig for meg nemlig *fnise* Men kan bli superstilig kjole!! Ønsker jeg turte begi meg ut på sying igjen!!!