søndag 4. oktober 2009

Kjøkkenglede!

Jeg har "pusset opp" litt i heimen i det siste.
Har slike flottings husverter(!) som gir meg frie tøyler her til å male å styre på, og det er jo kjekt når jeg kjenner at fargekicket slår til.
Mitt siste lille prosjekt var kjøkkeninnredningen.
Huset er fra tidlig 60-tall, og har slik skrå kjøkkeninnredning med skyvedører.
Egentlig litt nostalgisk, men jeg kjeeeder meg når jeg ser på den.

Før
Da vi flytta hit for over 6 år siden, tok jeg av dørene på den ene siden for å skape litt luft.
Men nå var det altså på tide med litt mer farger der inni;)
Lilladilla har vært over meg en stund, så da var valget enkelt.


Fargekode kommer
En kjapp tur innom nærmeste malings-sjappe, finne fargekart og peke viltert til "blandingsmannen", rase hjem i all hast for å sette i gang mens "ånda" er over meg.
(Den har en tendens til å forsvinne slik plutselig, så her må det gå fort:P)

Å det ble så fiiiiiiint!
At jeg ikke har gjort det her før, ja det skjønner jeg ikke.
Fargen er pittelitt dypere enn på bildet.
Ja å så "glemte" jeg å rydde der før jeg tok bildet da.
Ser jaggu slunkent ut der nå, men oppvaskmaskina er full, så jeg har faktisk noen flere glass etc. enn det som står der altså. Og jeg pleier til og med å ha litt mer orden enn det er der, merkelig nok.
(Ingen kjenner meg som den ryddige, så her får ingen sjokk likevel.)


Litt humor i hverdagen er bare fint, så jeg måtte ta fram m&m-matboksen og "kokken" fra skjulte glemsler da jeg åpna det som tidligere var ROTESKAPET!
Heklaklutene mine har også fått fast plass oppi der. Sånn inntil videre.
Blir vel litt endringer når mamsen kommer ned med gode tips til hvordan det kan se ut tenker jeg;)
Men fargen er iallefall rålekker!
(Se bort fra alt jeg har malt utenfor. Det skal fikses. Etterhvert. TTT.)

I morgen er det kurs med jobben, "Lyttende pedagogikk og likestilling", før jeg har ett par dager "ferie".
Ønsker sola velkommen slik at jeg kan innta solariumsposisjon på terassen. Haha..
(Thank God for Spraytan sier jeg bare!!)

Ha en fin kveld videre.

Annicen

4 kommentarer:

Laila sa...

lillaaaaaaaa!!!!!

Det ble faktisk veldig fint med lilla assa..morsomt for deg som er så glad i å trikse og mikse med farver.

Hva blir det neste prosjektet da?
Vi må ha en kveld sammen snart, og være litt kreativ, i really neeeed iiit.

puss och kram <3

Skrapkaka sa...

Ja jeg er kjempefornøyd:D
Har lyst å gå løs på stua som neste. Ta den ene veggen bak lillesofaen. KNALL ROSA. hehe.. Men får se o jeg gidder. Blir litt arbeid med maskering og slik da, og det er så kjedelig:P

Er med på jentekveld:D Slarvings!

Puss puss

Anonym sa...

så fint....retro

Anonym sa...

mamma sa dette altså....har ingen bloggkonto i derfor anonym